שלום לכולם,
לאחר חופשת הסמסטר, חזרנו להמשך ההתנסות
בבית הספר, והתבקשנו להכין מערך שיעור, קצת מלחיץ לחזור וללמד אחרי תקופה ארוכה
שהתבטלנו בכיף.
על נושא למערך השיעור חשבתי במשך זמן רב,
היות וגם יום העצמאות מתקרב ולאחר לבטים רבים
החלטתי שאלמד על דגל יום העצמאות, אספר על גלגולו של דגל יום העצמאות. מטרת השיעור הייתה שהתלמידים יכירו את סיפורו של הדגל
ואת הדמויות שעמדו מאחוריו.
חברים אני רוצה לספר לכם על קצה המזלג את מהלך השיעור
התלבטתי איך לפתוח את השיעור, אך בסופו של דבר החלטתי להתחיל את השיעור בכך שתליתי תמונות של דגלים על גבי הלוח, ושאלתי את התלמידים איזה חג מתקרב, (בתקווה שיענו חג העצמאות, רחוקים היו), קיבלתי תשובות שונות. לפי התשובות הבנתי שהם לא מבינים את השאלה, ולכן ניסחתי שאלה אחרת במטרה שהפעם הם יבינו, ושוב קיבלתי תשובות שונות ומגוונות, עד שהם הגיעו לתשובה הנכונה.
התלבטתי איך לפתוח את השיעור, אך בסופו של דבר החלטתי להתחיל את השיעור בכך שתליתי תמונות של דגלים על גבי הלוח, ושאלתי את התלמידים איזה חג מתקרב, (בתקווה שיענו חג העצמאות, רחוקים היו), קיבלתי תשובות שונות. לפי התשובות הבנתי שהם לא מבינים את השאלה, ולכן ניסחתי שאלה אחרת במטרה שהפעם הם יבינו, ושוב קיבלתי תשובות שונות ומגוונות, עד שהם הגיעו לתשובה הנכונה.
נתתי לתלמידים משימה - לצייר את דגל יום העצמאות כראות עיניהם, ולהביע את עצמם דרך הציור.
מה למדתי מהשיעור!

בסיומו של השיעור הרגשתי שהילדים שיתפו
איתי פעולה, ולמדו והבינו את חומר הלימוד.
במהלך השיעור הייתי רגועה, למרות שבמחשבה לאחור, הרגשתי שלא הייתי צריכה להתחיל ולדבר
על יום העצמאות ולהתפזר עם הנושא, הנושא שלי היה על הדגל, והייתי צריכה לדבר ישירות עליו. ולא לדבר על יום העצמאות כי זה נושא מאד גדול ומכיל חומר רב, ולא באתי מוכנה מראש לדבר על נושאים כמו מדינה, ארץ,
סמל, וכך הייתי הולכת לאיבוד ולא משיגה את מטרתי.
הפעילות שלצייר דגל כראות עיניהם הייתה
נעימה וחביבה. והילדים ציירו דגלים נפלאים, כמו דגל אהבה, דגל מחייך ועוד.
בנוסף אני חושבת שהם נהנו מהסרטון בנושא
דגל יום העצמאות.
במהלך השיעור אני חושבת שהייתי גמישה, היות
ומיד הייתי צריכה לשנות ולנסח שאלות אחרות, ראיתי שהתלמידים לא איתי, וחסרי סבלנות,
וברגע שהתחיל בעיית משמעת. חשוב לדעת למזער אותם ולדעת להחזיר את התלמידים ישר ללמידה, ואני עדיין לומדת איך לעשות זאת, אבל אני מאמינה שאני בדרך הנכונה...
כמו כן אני חושבת שהשיח עם התלמידים לא התרומם לגבהים כפי שחשבתי, השאלות לא היו ברמה
של התלמידים ולא התחברו אליהם. לדעתי בשיעור זה לא חיזקתי את מיומנויות החשיבה שלהם.
חברים אין מה לעשות, גם בשיעור זה למדתי
מה עלי לשפר פעם הבאה....
אני חייבת לציין, שאכן שיניתי
את השיעור כאשר לימדתי אותו בכיתה אחרת, והוא כבר היה מוצלח יותר.
חברים אני מצרפת לכם את התמונה של הדגל שהראיתי לתלמידים.

חברים אני מצרפת לכם את התמונה של הדגל שהראיתי לתלמידים.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה