שלום קוראים יקרים,
אני לקראת סיום השבוע, ולכן רציתי לשתף
אתכם ולספר שהייתי בשבוע של עבודה מעשית.
כן, כן, להתייצב בכל בקר בבית הספר וללמד,
נשמע קצת מלחיץ, ואני שואלת איך עושים את זה, אנחנו הסטודנטים לימדנו פעם בשבוע, שיעור
אחד וזהו, ואז אנחנו מבינים שהגיע הרגע החשוב.
בשבוע העבודה המעשי עלינו להכין "יחידת
הוראה", נשמע כמו משרד החינוך, נכון??
אז להרגע, "יחידת הוראה" זוהי
הגדרה של נושא אחד שאותו מלמדים במספר שיעורים ברצף, וזו בעצם המטרה ללמד אותו כול
יום. אך לא תמיד אפשר ללמד בכל יום, כי אנו תחת הוראות בבית הספר.
אז בשבוע עבודה מעשי, לימדתי ועשיתי איתם
חזרה בחשבון על מגוון נושאים כגון: מספרים בתחום ה-20, לפני ואחרי, זוגי ואי זוגי.
לכן אשמח לתאר לכם בקצרה על השיעור הראשון
שלימדתי "זוגי ואי זוגי בתחום ה-20.
המטרה ללמד את התלמידים שיכירו את המושגים הנ"ל, וידעו לזהות מספרים זוגיים ואי זוגיים.
ולכן אשתף אתכם ואתאר לכם בקצרה את מהלכו
של השיעור, אתחשב בכם ולא אכביר בתיאור, ובכן
את השיעור פתחתי וזימנתי ששה תלמידים, וחילקתי אותם לקבוצות זוגיות ואי
זוגיות, ושאלתי אותם האם מישהו נשאר לבד, האם כולם עם בני זוג, וזאת כדי שילמדו להבחין
בין מספר זוגי לאי זוגי, והאם המספר מתחלק או לא מתחלק.
התלמידים קיבלו מדבקות שחלקן היו מדבקות
עם מספר זוגי, וחלקם אי זוגי. והיו צריכים לענות עליהם, בהתאם לשיטה שביצענו קודם
לכן יחד בכיתה.
בסיום המשימה בדקנו ורשמתי את המספרים על
הלוח, בטור של הזוגי ובטור של האי זוגי.
כדי שהתלמידים יוכלו לזהות את המספרים הזוגיים
רשמתי אותם בצבע אחד שונה מהמספרים האי זוגיים.
10,11,12,13,14,16 ועוד.התלמידים הבחינו שהמספרים הזוגיים הם בקפיצה של ספרה אחת.
בסיום חילקתי דף עבודה, בנושא מספרים זוגיים ואי זוגיים בתחום ה-20.
אז מה למדתי מהשיעור!
ארגון השיעור היה נכון. הצלחתי לעמוד בלוח
הזמנים, לא היה פער בין תכנון השיעור לבין הביצוע. אני חושבת שלתלמידים היה מספיק זמן
לבצע את המשימה, ותלמיד שסיים ראשון - הופך להיות "מורה צעיר", ועוזר לחבריו.
מצב זה גורם לילד להרגיש שהוא עושה מעשים טובים ועוזר לאחרים. זו הרגשה נפלאה של הילדים
שהם יכולים ללמד ילדים אחרים.
בנוסף התלמידים היו מעורבים ושותפים בשיעור,
כפי שהבחנתם בפוסטים הקודמים שלי, חשוב לשתף את התלמידים ולגרום להם להיות מעורבים
וקשובים, ובכך למזער בעיות משמעת.
אני חושבת שהתלמידים נהנו מהשיעור ושמחו
לשתף פעולה, ההקשבה היתה בריכוז גם שהסברתי להם על המספרים הזוגיים ואי זוגיים.
בכול שיעור חשוב לי להקשיב לתלמידים, ולא
לקטוע אותם במהלך השיחה. לדעתי בשיעור הזה לא הייתי צריכה להתגמש, כיוון שהשיעור, זרם
לכיון אליו כיוונתי.
דף העבודה שחילקתי להם היה מותאם לרמתם,
ולכן לא נוצרו אי הבנות.
כדי לוודא שהתלמידים קשובים לי, פניתי בשאלה לתלמידים שהתעסקו בדברים שלא קשורים לשיעור,
וכך הם חזרו להתרכז בלמידה.
השיעור זרם, לא הרגשתי שאני "מאבדת"
אותם, התלמידים ענו ולדעתי השיעור היה מוצלח.
קוראים יקרים, אני מצרפת לכם את דף העבודה שהמשימה
הייתה להקיף את הציורים בהתאם למספר המצוין בצד כדי להבחין בין מספר זוגי לאי זוגי.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה