שלום קוראים יקרים,
היום ארצה לשתף אתכם, נו תחשו, טוב אז,
כמובן ב... עוד שיעור שלימדתי במסגרת שבוע עבודה מעשי. היום לימדתי את התלמידים בנושא, וכמובן חשבון, זוכרים את יחידת ההוראה שדיברתי עליה בפוסט הקודם, אז זהו השיעור השני מתוך
יחידת ההוראה.
חזרה לתחום ה-20 לפני ואחרי.
מטרת השיעור לתרגל את התלמידים במושגים:
"לפני ואחרי". מושגים אלה שימושיים מאד בחשבון, ובכלל גם בנושאים אחרים.
וכדי לא לעייף אתכם, אתאר לכם בקצרה את מהלכו של השיעור:
פתחתי בהזמנה של מספר תלמידים לקדמת הכיתה, כול תלמיד קיבל כרטיס שעליו רשום מספר, ופניתי לשאר תלמידי
הכיתה ושאלתי אותם איזה מספר בא לפני מי, השאלות היו : אם אני מספר 10 מי בא לפני,
ומי בא אחרי, והילדים ענו וציינו את שמות התלמידים שהחזיקו את הכרטיסיות. חמודים. דוגמה
נוספת, אילו מספרים באים לפני ואחרי המספר 3.
לעבודה עצמית ולתירגול חילקתי לתלמידים
דף עבודה בנושא, היה חשוב להשאיר לתלמידים זמן לעבודה עצמית על מנת שיתרגלו את המושגים.
עשר דקות לפני תום השיעור, שאלתי את התלמידים
מה למדו היום, האם יש משהו חדש שלמדו, עברנו על דף העבודה, ועשיתי להם חידון קצר.
כמו בכל שיעור שסיימתי, אני תמיד חושבת
על נקודות לשימור ונקודות לשיפור. בכלל, בכל שיעור אני מנסה לשתף את התלמידים ולערב
אותם, זה מאוד חשוב, שיהיו אקטיביים ולא פסימיים, ובדרך זו אני ממזערת את בעיות המשמעת,
ומנסה לשמור על הרגלי למידה.
כאשר אני חושבת על מהלכו של השיעור אני
חושבת שהתלמידים שיתפו פעולה בפעילויות, וזאת בגלל שהם היו מעורבים, אני חושבת שהתלמידים
נהנו יותר מהפעילות בתחילת השיעור, כאשר זימנתי תלמידים לקדמת הכיתה.
אני מנסה לשמור על לוח זמנים שהצבתי, ולמזער
פער בין תכנון המערך לביצועו. נכון שלא תמיד השיעור הולך חלק, אבל חשוב לי לדעת איך
לנווט, ולהצליח להעביר את רוב החומר כפי שתוכנן מראש במערך השיעור.
כמו כן, בכל שיעור אני משתדלת לשוחח עם
התלמידים בשפה תקינה, ועשירה. הייתה אווירה לימודית, אקלים כיתתי מיטבי, ניסוח השאלות
התאימו לרמתם, לא שאלתי שאלות מעבר להבנתם, והשאלות היו די קלות, ולכן לדעתי ברגע שהניסוח מתאים לחתך גיל ולרמה של התלמידים יכול להיווצר
משוב שיח מקדם למידה, ואני חושבת שזה לא רק קידם את הבנתם בנושא, אלא חיזק את מיומנויות
החשיבה שלהם.
אני חושבת שבשיעור זה לא הייתי צריכה להיות גמישה
יותר מידי, כי השיעור זרם לכיוון שאליו כיוונתי.
אני מנסה להפעיל שיקול דעת בארגון ובזמן,
אני מחשבת כמה דקות אקדיש לכל משימה, ולוקחת בחשבון "הפתעות" שעלולות להופיע.
יחד עם זאת אני מנסה לשלב מגוון פעילויות כדי שכול ילד יוכל לבוא לידי ביטוי, כי לכל
ילד יש סגנון קליטה שונה, חזותי-ויזואלי, שמעתי, תנועתי.
אני משתדלת להיות עקבית בכול שיעור, ולא
אחדש לכם אם אפרט בכתב, להיות עקבי זה מאוד חשוב במיוחד כשאנו מתעסקים עם ילדים, לא
כדאי לערער אותם ולשנות הרגלי למידה.
עד כאן חברים, סיימתי עוד שיעור בחשבון,
אני חושבת שהצלחתי להעביר שיעור רצוף ולא הייתי צריכה להתמודד עם בעיות משמעת, ההקניה
הייתה יחסית קצרה, וניתן להם זמן עבודה לתירגול.
וכמובן אני חושבת שבפעם הבאה אעלה קצת את
רמת השאלות, כי, מנסיוני זה היה קל מידי :)
אני רושמת לכם את החידון ששאלתי בכיתה.
חידון קצר על מי אני:
אני נמצא לפני 4 ואחרי 2, מי אני? ____
אני נמצא בין 7 ל-9, מי אני? ____
אני נמצא אחרי 8 ולפני 10, מ אני? ____
אני נמצא בין 5 ל-7, מי אני? ____
אני נמצא לפני 3 ואחרי 1, מי אני? ____
את דף העבודה אני לא יכולה לצרף, אבל אתאר לכם כיצד הכנתי אותו.
בדף היו עננים, ועל כול ענן היו רשומים שני מספרים, התלמיד צריך להשלים את המספר שחסר.
דוגמה: 5__3, 6___8 ועוד.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה